22 februar, 2011

The Iron witch af Karen Mahoney

Titel: The Iron Witch
Forfatter: Karen Mahoney
Serie: Ingen
Udgivet: 20 Januar 2011
Forlag: Random House Childrens Books

Sider: 299
Sprog: Engelsk
Hjerter:

17 årige Donna Underwood er en "Freak", det er hvad hendes gamle klassekammerater mener om hende. Da Donna var syv år gammel mister hun sin far, og hendes mor går hen og bliver gal efter et sammenstød med de mørke elve. Donna bære nu på en påmindelse om hvor meget hun mistede den aften.


Donna møder den ældre mystiske Xan med de ubeskrivelig grønne øjne , til en fest hun er blevet tvunget med til af sin bedsteven Navin, der opstår straks en kemi mellem de to som Donna ikke ved hvad er?

Navin er hendes bedsteven, og hendes eneste så Donna gør alt hvad hun kan for at holde ham i uvistheden om hvem hun virkeligheden er, og hvad der gemmer sig under hendes handsker. Men hvad hun ikke ved er at de mørke elve følger efter hende og dem hun holder kært!
Navin bliver bortført af de mørke elve, og Donna må nu sammen med den mystiske Xan redde Navin. Men kan hun svigte dem, som har hjulpet hende efter hendes sidste møde med de mørke elve, som har gjort hende til den hun er i dag? Så nu står hun overfor et svært valg mellem redde sin bedsteven Navin eller bevare den store hemmeligheder som ingen må vide hvad er!

Bogen formår aldrig rigtig at fange mig helt, jeg synes der mangler nogen svar, jeg sidder nu med så mange spørgsmåls som jeg aldrig vil kunne få svar på, det synes jeg er ærgeligt, da den faktisk har en god handling. over ordenet synes jeg at den er en sød bog, og er et godt et eksempel på en fe bog, så derfor har jeg valgt at give den 2 hjerter ud af 6.  

2 kommentarer:

  1. Hey hey,

    Flot blog du har her - jeg er vild med den lillae baggrund! =)
    Rigtigt gode anmeldelser =D
    - vi har noget forskellige holdninger til blandt andet ovenstående bog, men det gør det jo bare mere spændende. Hehe. =)

    SvarSlet
  2. Hehe, roserne kan jeg desværre ikke tage meget credit for - der er en utroligt dygtig pige som laver nogle helt fantastiske brushes til photoshop... Jeg spurgte om jeg måtte bruge dem og ændre en smule på dem, så de passede til min blog, og det fik jeg lov til... Og voila - roser til anmeldelserne (i stedet for stjerner eller lignende... hehe) =D

    Jeg glæder mig helt vildt til anden bog i karen mahoneys serie udkommer, for jeg syntes virkelig hun har potentiale til at blive en rigtigt god forfatter!

    Selvfølgelig må du da linke til mig - tusind tak. Jeg smider også lige dit link på min side når jeg lige finder en smule tid (min hovedpude kalder lige nu)! =D

    SvarSlet